dimecres, 27 de juliol del 2011

Colliu les síndries madures

Per saber si una síndria es a punt de collir heu de mirar allà on el fruit s'enganxa a la branca. Hi ha un d'aquells òrgans que serveixen a la planta per agafar-se (és com una tigeta que es cargola. Segur que les heu vist a les parres). Si la tigeta cargolada és seca, la síndria ja és bona a collir.
Convé collir les síndries a temps, especialment si vam sembrar sindrieres empeltades damunt peu de carbassera. Aquestes sindrieres fan aferrar una nova síndria cada vegada que collim les que són madures. Així és que ja ho sabeu: A collir les síndries i a augmentar la producció.























un altre truc afegit es agafar-la amb sa ma tal com veieu a la següent imatge i tirar amunt, si es romp la tija, a menjar, si no a esperar un dia més.

3 comentaris:

  1. Buenas, teng un hortet ecològic i estic aprenent a replegar les llavors. Fa uns dies vaig tallar diverses tijes de la lletuga florida per poder agafar les llavors. Les vaig deixar un parell de dies a un lloc fresc i sec per a què caiguéssin, però quina sorpresa que li van sortir bitxos. Eren com uns cucs que es convertien en una mena d'insecte, a la bossa hi havia molts de capolls i bitxets. Vaig fer net i seleccionà les llavors, posant-les a un plat de ceràmica. Què ha passat? Afectarà a les meves llavors?

    ResponElimina
  2. Sense fotos fa mal dir quin insecte és. A la llavor de les lletugues hi solen anar moltes xinxes vermelles. Ben espolsada i posada al sol abans de guardar-la la llavor serà bona un o dos anys. La llavor de lletuga no sol durara mai més de 5 anys d'estar guardada i falla molt a partir del tercer.

    ResponElimina
  3. Gràcies Ernest. He sembrat algunes d'aquelles llavors i ja han germinat. He descobert que els bitxets ja hi eren a la planta abans de que la collís, però eren petitons i no els vaig veure. He observat les altres lletugues i en tenen. Jo guardo ses llavos a un sobre de pagar els salaris. Té inconvenients?

    Gràcies.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.